Myśli, porady, tutoriale na temat środowiska Eclipse (i nie tylko)...

niedziela, 7 października 2007

Startujemy!

Od kilku lat jestem dość mocno związany z Eclipsem - od samego początku było to moje ulubione środowisko do pisania aplikacji w Javie, później włączyłem się w rozwój projektu UC Workbench, który oparty jest właśnie na Eclipsie, aż w końcu trafiłem do centrum firmy IBM, którego zadaniem jest pomaganie klientom w ich problemach z Eclipsem. Od rozpoczęcia pracy w IBM Eclipse Support Center (które powstało przy Politechnice Poznańskiej) zacząłem też być aktywnym członkiem społeczności Eclipse'a - staram się udzielać na newsgroup'ach, piszę patche, komentuję bugi, współtworzę bloga, a także współorganizowałem szkolenie o nazwie Szkoła Letnia Eclipse. Jednocześnie od samego początku mojego zainteresowania się tym środowiskiem zauważyłem, że w internecie można znaleźć mnóstwo materiałów na jego temat, są to jednak materiały w języku angielskim, brakuje natomiast materiałów na jego temat w języku polskim.
Właśnie sympatia do Eclipse'a, świadomość jego wielkich możliwości i brak materiałów w naszym ojczystym języku spowodowała, że postanowiłem stworzyć blog, na którym będę się starał opisywać różne aspekty Eclipse'a. Na początku chciałem stworzyć cały serwis poświęcony tej tematyce, doszedłem jednak do wniosku, że nie mam zbyt dużo czasu, aby na to poświęcić, więc wybrałem bloga.
Liczę, że jeśli będziecie mieli jakieś uwagi do tego co piszę to wyrazicie je w komentarzach, lub też w mailach bezpośrednio do mnie.
Na dzisiaj to tyle, a w przyszłym tygodniu powinien pojawić się pierwszy wpis bardziej techniczny ;)

Brak komentarzy: