Myśli, porady, tutoriale na temat środowiska Eclipse (i nie tylko)...

wtorek, 21 kwietnia 2009

Domyślne edytory plików

Pewnie każdemu z nas zdarza się mieć w projekcie pliki, które chcemy otwierać zawsze w naszym ulubionym edytorze (niekoniecznie tym z Eclipse'a), a Eclipse uparcie otwiera nam je domyślnym edytorze. Co wtedy robimy? Klikamy w widoku Package Explorer prawym przyciskiem myszy na pliku i wybieramy Open with->Nazwa edytora.

A co powinniśmy zrobić?

Otworzyć preferencje (Window->Preferences) na stronę General->Editors->File Associations:

Możemy tutaj zdefiniować jaki edytor powinien być domyślny dla naszego typu pliku.

Typy plików definiujemy w górnej sekcji File Types. Co istotne możemy też zdefiniować tutaj konkretny plik, a nie tylko typ!
Aby połączyć pliki z edytorem wystarczy w sekcji File Types zaznaczyć nasz plik lub typ plików i w sekcji Associated Editors kliknąć przycisk Add i podać wybrany przez nas edytor - mamy do wyboru edytory dostępne w Eclipse jak i programy zewnętrzne, więc możemy dostosować Eclipse'a do naszych potrzeb.


3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Dzięki, przydało się :)

Marcin Jaworski pisze...

Bardzo fajne porady i myślę, że taki edytor mi się na pewno przyda w pracy. Ogólnie jestem wielkim zwolennikiem systemów CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy/ gdyż to właśnie dzięki nim praca w mojej firmie staje się najbardziej efektywna. Pisane pod zamówienie aplikacje mają wszystko to czego ja potrzebuję.

Bartek Wolnowski pisze...

Jakby nie było dziś praca biurowa jest silnie skorelowana z używaniem różnego rodzaju systemów informatycznych. Jak dla mnie jednym z najlepszych jest https://www.connecto.pl/cennik-optima/ którego używamy już od pewnego czasu u mnie w firmie.